
Agronomie 454, 742 & 444 Toer 2025
Tydens die September reses het die Agronomie studente die voorreg gehad om die jaarlikse Agronomiestudentetoer by te woon – en watter wonderlike ervaring was dit nie! Gedurende die toer het ons verskeie bewaringslandbou-(BL) plase in die pragtige Suid-Kaap besoek. Hierdie boere het hul hekke vir ons oopgemaak en hul stories met ons gedeel, wat ons ’n eerstehandse blik gegee het op die innoverende praktyke wat moderne graan- en oliesaadproduksie vorm.

Foto 1: Kanolagewas en uitsig vanaf Richard Krige se plaas
Die doel van die toer was om studente insig te gee in die landboubedryf en hul perspektief te verbreed oor die interdissiplinêre aspekte van landbou. Dit het studente in staat gestel om konsepte oor gewaswetenskap, onkruidkunde, veekunde en landbou-ekonomie met mekaar te verbind. Dit het ook opgewondenheid oor die toekoms aangewakker en ons, as studente, aangemoedig om te dink oor waar ons onsself binne die waardeketting van landbou wil posisioneer.
Van hoe boere grondgesondheid beskerm tot hoe hulle produktiwiteit en volhoubaarheid balanseer, het die studente eerstehands gesien wat dit verg om slimmer vir die toekoms te boer, en hoe ervaring soms ’n groter rol speel as teorie. Op elke plaas het studente die groei en ontwikkeling van sleutelgewasse in verskillende stadiums waargeneem en vergelyk hoe bestuurspraktyke hul prestasie beïnvloed. Boere het gedeel hoe hulle bewaringslandbou-beginsels op hul plase geïmplementeer het op grond van praktiese oorwegings. Dit was interessant om die verskille in opbrengste en toestande van dieselfde gewastipes te sien, en hoe dit verband hou met hul boerderypraktyke, tegnieke sowel as hul plaag- en onkruidbestuursstrategieë. Gesprekke oor insetkoste, opbrengste en markbehoeftes het die ekonomiese belangrikheid van hierdie gewasse binne Suid-Afrika se landboulandskap verder beklemtoon en studente se kennisveld verbreed.



Foto 2: ’n Paar van die dekgewasse en vee wat tydens die toer waargeneem is.
Om direk van boere te hoor en in die lande te staan, het die verband tussen klaskamer en praktyk duidelik gemaak. Waarneming van wisselbou, residubestuur en grondbewaringsmetodes in aksie het die konsepte van morfologie, produksie en volhoubaarheid tasbaar en onvergeetlik gemaak.

Foto 3: ’n Boer, mnr. Hume Schonfeldt, verduidelik aan studente sommige van die boerderypraktyke wat op hul plaas toegepas word.
’n Opregte dankie aan ons ruim borge – die Proteïennavorsingstigting (PNS), Suid-Afrikaanse Brouerye (SAB) en Barenbrug Saad – wie se ondersteuning hierdie toer moontlik gemaak het; die boere wat ons verwelkom en hul kennis met ons gedeel het; asook ons dosente wat die ervaring werklik onvergeetlik gemaak het vir almal betrokke.

Foto 4: Studente en dosente by PJ Neethling se plaas.
Outeur: Aneeqah Soeker namens die Agronomie 454/742 klas


